Jag gillar det

Har precis kommit hem, sista lektionen var bildlektion. Min bildmapp med fåglar på är klar, den blev helt okej! Sedan höll jag på och måla på den andra uppgiften, med en stenmur och en bakgrund osv. Antecknar ni, intresseklubben?
 
Nu sitter jag iaf framför datorn med en smörgås och en cola. Nyttig-pelle, jag vet. Men jag kände för en..! Snart ska jag berätta om ridlektionen igår, ska bara käka upp först... Här är en bild från i somras, som är ganska härlig på något sätt om jag får säga det, även om den är mörk. Jag har inte redigerat färger eller så, endast dragit ned skuggorna;
 
 
Sådär ja, nu har jag ätit klart, hehe! Igår blev det en tur på Senjora (nog blev det en tur alltid, mer senare), och vår ridlärare sade att vi går i en så pass hög grupp nu så att hon kommer vara på oss lite mera, alltså säga till oss mer vad vi kan göra bättre. Mera "kritik" alltså. (Individ för individ då, för våran grupp är väldigt blandad när det gäller kunskapsnivå). Och det fick jag smaka på igår, haha! Det var såklart bara positivt.
 
 
Vi övade på att rida raka hästar på ena tre-kvarts linjen. Och det är mycket svårare att rida en rak häst än en böjd häst, höhö! Men det gick bra måste jag säga. Sedan lade vi till en öppna när vi redd upp, så de skulle fortfarande gå rakt med böjd hals och framdel. Det var svårt att förklara märkte jag, hoppas ni förstår. Och hon gick som en klocka lilla tjejen ♥
 
 
Sedan upptäckte hon att det bodde monster på läktaren, i ett hörn och på ena långsidan. (Läktaren = människor som inte kan vara tysta, hörnet = en jacka som hängde på en pall, långsidan = en häst i en hage på andra sidan väggen som hade för sig något och bankade i väggen). Hon hoppade runt som en... jag vet inte, en kanin?! Antingen det eller så stod hon still och vägrade gå. Jag var tvungen att avbryta min galopp-övning för hon var helt stinsig. 
 
Skalet som ni ser på bilden köpte jag för ett tag sedan, men som jag glömt att visa. Visst var det snyggt?! :)

Postat av: mathilda

Sv; längtar med till sommaren! vi får ha sån där traditionell fotodag då som vi hade i höstas och vintras? haha bilden på mej och ronja är grym cool :)♥

2013-04-10 @ 21:44:50
URL: http://mathildajohanssons.devote.se
Postat av: liborius

fin den första bilden är:)

2013-04-11 @ 22:10:07
URL: http://liborius.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mina uppgifter till nästa gång

E-postadress: (visas ej på bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu