28/5 -13

Hejhej. Lite för stora mellanrum mellan skrivandet, men nu är jag igång. Jag tänkte berätta lite kort om ridlektionen  i tisdags. Vi red ute i paddocken för andra gången i år, och det är så härligt! Möjligen att man blir bländad när solen går ner, men varför klaga? 
 
Upphöjda bommar på böjt spår i galopp som studs + volt-arbete. Hur seg som helst var hon idag, primadonnan. Bäst gick det i högervarvet, i vänster segade hon ihop totalt (kändes det som). Även om hon arbetade på bra så gick det med snigelfart och jag ville ha lite mer "speed", så jag sade till henne en extra gång och då fick hon ryck och bockade några språng. I slutet hoppade vi ett litet skutt på långsidan två ggr var bara för att få hoppa lite. 
 
Bara två ggr kvar innan terminsavslutning. Nästa termin ska jag börja rida lite mera, eftersom jag tycker jag rider för lite. Då ska jag rida på tisdagar (som det ser ut nu) och ta privat lektioner på fredagar.
 
Jag har ingen passande bild, så här är en bild på när jag visar upp min kreativitet: 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mina uppgifter till nästa gång

E-postadress: (visas ej på bloggen)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu